Elblążanie w Węgierskiej Górce

W dniach 20–31 lipca 2019 r., grupa 21 dzieci z Pijarskiej Szkoły Podstawowej p.w. św.  Mikołaja z Elbląga odpoczywała na kolonii w pięknej górskiej miejscowości Węgierska Górka.

Po długiej podróży pociągiem z Tczewa do Katowic, a później do Węgierskiej Górki dotarliśmy na miejsce, gdzie zostaliśmy bardzo gościnie przyjęci przez gospodarzy. Dzieciom nie brakowało atrakcji. Zwiedziliśmy Węgierską Górkę, następnie wybraliśmy się na Górę Żar, gdzie mogliśmy oglądać loty na paralotni Płynęliśmy statkiem po Jeziorze Żywieckim. Bardzo ciekawa była wycieczka do Koniakowai Istebnej. Zobaczyliśmy największą koronkę świata oraz centrum wykonywania koronek, które słyną na cały świat. W centrum pasterskim dzieci dowiedziały się dużo na temat owiec oraz jak powstają sery owcze, co to jest oscypek oraz co to są „ spórne” owce oraz wiele innych ciekawostek z życia górali beskidzkich. Zwiedziliśmy też chatę u Kawuloka i wysłuchaliśmy niezwykle mądrej prelekcji. Naszym gościem był Pan Jacenty Ignatowicz – finalista „Mam talent”. Podczas kolonii odwiedził nas o. Dawid Graczyk z Katowic. Zwieńczeniem naszego pobytu był wyjazd na Słowację do Tatralandii – największego kompleksu basenów w Europie. Była to niesamowita wyprawa. Oprócz tego dzieci korzystały z basenu w Węgierskiej Górce. Dużo spacerowały. Odwiedziły Galerię, zakosztowały pysznych lodów, pizzy. Nie brakło także ogniska i kiełbasek. Pod okiem P. Agnieszki Braneckiej i P. Moniki Strawy trwały zacięte mecze piłki siatkowej. Pani Iza Galicka jak zawsze pomagała nam w przeżyciu codziennej Eucharystii poprzez piękny śpiew i akompaniament gitarowy. Pełni wrażeń i przeżyć szczęśliwi powróciliśmy do domów – do Elbląga via Katowice – Tczew – Elbląg.

Wyrażamy głęboką wdzięczność wobec Pana Boga, naszych opiekunów i gospodarzy. Dziękujemy za wspaniałe posiłki.